måndag 7 augusti 2017

"Morgondopp"

I min "sommarchecklista" står att få ta ett morgondopp! Det har ännu inte blivit av.
Men i morse gjorde jag det på sätt och vis. Efter att jag vinkat hejdå till maken som åkte till jobbet, så bilade jag till badhuset, och avverkade 1500 meter bröstsim.  Inget som går att jämför med ett nakenbad i en liten skogssjö, men det kändes ändå skönt! Och så gott frukosten smakade, när jag kom hem!
Sen har dagen gått i ett;
- Jag var till fysioterapeuten och fick en ny hemläxa (som innebar att ligga på yogamattan med kroppen "vriden i spiral" 2 minuter varje timme, dagtid i en dryg vecka.)
- Jag oljade in alla skärbrädor och brödfat med paraffinolja.
- Jag var på stan och klippte håret.
-  Jag var till optikern och rättade till mina glasögon som blivit sneda under kajakfärden.
- Jag fyndade några tröjor på sommar-rean.
-  Jag la ut tre fåtöljer på Blocket och fick två sålda och hämtade nu ikväll.
- Jag rensade i rabatterna.
- Jag bakade bröd.
-  Jag vek tvätt.
-  Jag beställde varor på Apotea och fick dom levererade nu ikväll, direkt till dörren.
- Jag ringde yngsta dottern, som befinner sig hos sin syster i Göteborg.
-  Jag lagade en fiskgratäng till middag.

Och sist men inte minst:


Jag gjorde efter instruktionerna; Skrev ner tre saker jag vill få bort i mitt liv. Jag gick ut i trädgården och fann en plats där jag tydligt såg augustifullmånen. Jag läste högt vad som stod på lappen. Jag tände eld på lappen.
Det märkliga var att den brann friskt och förintade två av orden. Men när den kom till det tredje ordet, så falnade elden tvärt och ordet stod kvar.
Jag tackade månen och universum, men hade en kuslig känsla och en undran  om varför det tredje ordet inte brann upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar