tisdag 22 augusti 2017

Påslag i gryningstimman

Jag var lite för avslappnad i går kväll!
Blev klarvaken klockan 04.00 i morse, då jag kom på att jag skulle ha Sär-skolegruppen i dag. Där duger det inte med att vara spontan och "känna in stämningen", som jag flummade om i går. Nej, där krävs ordning, struktur och ett tydligt program. Så då gick min hjärna igång och började planera och så var det kört med sömnen. När jag tillslut tänkt ut något som jag kände mig lite nöjd med, så kunde jag inte somna i alla fall. Då började jag googla på skillnaden mellan torra och färska lasagneplattor och annat, inte helt nödvändigt vetande.

Därför är jag nu ganska så trött!!

Och lite besviken!
Den där resan jag ringde för att boka idag, den var redan fullbokad!
Jag har gått och grunnat länge på denna resa, en kombinerad vandrings- och yoga-resa till Österrikes alper. Först tänkte jag att det där får bli när jag gått i pension, men sen tänkte jag om. Vem vet hur livet blir? Varför vänta med saker som man gärna vill, varför inte bara göra dom direkt?! Så lagom till skolstarten ringde jag och frågade om det fanns platser kvar, och det gjorde det. Direkt vid skolstarten begärde jag tjänstledigt utan lön, både skriftligt och muntligt. Jag har också stött på vår rektor, för att få ett snabbare svar, men ändå dröjde det ända till i går eftermiddag innan jag fick ja, via mail. I förmiddags ringde jag för att boka, men då hade alltså alla resor redan bokats.
Jag blev verkligen besviken.

Men kanske var det någon mening med detta....
...när jag kom hem hade jag en inbetalning på 11 239 kronor kvarskatt i brevlådan.

Där gick alla resepengarna i alla fall.

Ja, ja, vad är väl en bal på slottet......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar