onsdag 9 augusti 2017

"Att måsta göra någon nytta-syndromet"

Det återstår tre dyrbara vardagar av min sommarledighet!
Jag steg upp vid 8-tiden och yogade före frukost och försökte verkligen tänka; idag är det bara DIN dag!
Stackars maken steg upp 05.20, och hade då alltså redan jobbat en och en halv timme....

Och när jag tänker på det så slår "nu måste jag göra någon nytta-syndromet" till!!

Jag bytte sängkläder. Jag tvättade en maskin. Jag tog itu med lag-högen vid symaskinen. Jag ställde mig och strök. Jag skurade duschkabinen. Jag putsade mässingsljusstakarna. Och när jag insåg att jag kanske borde ta tillvara sommarvädret och ta en stavgångspromenad, jag då passade jag på att ta vägen förbi kyrkogårdarna så att jag kunde rensa på gravarna.

Herregud, vad är det för fel på mig?!?

Jag hade ju kunnat sätta mig i trädgårdsstolen med ett broderi också!

Men jag har i alla fall haft trevligt sällskap, tack vare podden Skäringer-Mannheimer. Hann med tre avsnitt, och framförallt ett avsnitt; nr 10 Jag är precis som en helt vanlig pappa, sänt 26/6, ska jag tvinga nästa i bekantskapskretsen eller familjen som föder barn, att lyssna på!

Nåväl, det har inte direkt gått någon nöd på mig. Jag är faktiskt mycket nöjd med min dag, som avslutades med en superskön ansiktsbehandling hos min favoritsalong Cura, och så satt maken och jag ute på altanen med levande ljus och åt en sen middag medan regnet duggade lätt på taket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar