måndag 26 juni 2017

Ha de

Så där ja. Nu är alla blommor vattnade och nogsamt genomgångna med dottern. Väskan är packad, så när som på necessären, som blir det sista jag lägger ner i morgon bitti. Jag har skivat och fryst in alla jordgubbar jag köpte idag. Jag har strukit all tvätt. Nu en kopp te och ett par skorpor och så tänka efter om allt är under kontroll!
Imorgon bitti flyger jag till Trondheim för att hälsa på min bästa vän ända till på söndag kväll! Det ska bli såååå roligt! Även om väderprognosen inte ser alltför rolig ut, regnigt och 9-15 grader. Men det hinner ändra sig. Och förresten är det inte så olikt här, idag när dottern och jag skulle ta en långpromenad med lilla vovven i solskenet före lunch, så hann vi komma ca 500 meter innan himlen öppnade sig och regnet vräkte ner. Vovven satte sig ner och vägrade fortsätta och vi blev totalt genomblöta innan vi kom tillbaka hem! Och det är inte för vädrets skull som jag åker. Ser fram emot trevligt umgänge, sena kvällar med en brasa, vin och prat.

Jag har varit djärv idag!! Installerade Swish på mobiltelefonen, och har gjort min första betalning via den funktionen nu ikväll. Alla har varit på mig om hur bekvämt och enkelt det är, men jag har varit skeptisk och tveksam. Sådana där nymodigheter måste jag få ta till mig i min egen takt. Men nu är det alltså gjort, och det jag betalade ikväll, ska jag och en god vän få njuta frukterna av om precis en vecka!

Men först blir det alltså ett besök i vårt vackra grannland, och ett uppehåll i plitandet på denna sida.

På gjensyn! Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar