onsdag 14 juni 2017

Mitt i veckan, mitt i juni

Så är all "fast arbetstid" för veckan avklarad. Kom nyss hem och gjorde mig en tredubbel espresso. Efter en hel dag vid datorn med omdömesskrivande och materialbeställning, så känns det nästan som det flimrar framför ögonen. Jag är verkligen ingen "sitta still vid skrivbordet framför dator-människa"!
Men nu återstår två jobbdagar och dom blir lite mer rörliga, ska röja i salen och i mitt arbetsrum, samt lägga upp höst-terminsplaneringar.
Från och med i morgon ska vi också vara farmor och farfar på heltid för våra äldsta barnbarn. Föräldrarna ska på barnfri långhelg till Paris och det unnar jag dom verkligen, minns hur värdefullt det var när mamma och pappa kunde passa våra barn så vi fick lite egentid.
Ikväll ska vi grilla och dricka vin och fira att äldsta dottern klarade sista vårterminstentan, hon har gått och gruvat sig för hon var övertygad om att hon kuggat, men idag kom det glada beskedet. I morgon far hon vidare till Falun för ett bröllop och sen direkt till Göteborg för att jobba hela sommaren. Vet inte när vi får träffa henne härnäst. Det är ju som det ska vara, men jag saknar henne!!
Får ju dock ha yngsta dottern och lilla vovven hemma hela sommaren, och det är inte fy skam!

Själv lär jag vara fullt upptagen till måndag........


....och dom är två stycken.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar