lördag 3 juni 2017

Hysterisk dag

Hysterisk dag idag! Elever som kom och gick. Några som verkligen ville bli färdiga med sina projekt. Andra som måste bli färdiga, men ville bli det så fort som möjligt så att dom kunde få sluta tidigare. Och så var det dom som plötsligt ville börja på något nytt. Och dom som kom in i salen för att sångträna inför avslutningen. Och dom som kom in och hängde bara för att det är så mysigt i slöjdsalen.
Stress, hög volym och fyra-fem stycken som ställde frågor samtidigt hela tiden. Hann knappt äta min lunch. Sista lektionen när jag stod och hjälpte en och tre andra stod runt mig och pratade och sa "Barbro, bara en snabb fråga",  då kände jag att det blev för mycket så jag fräste till; Om ni inte låter mig hjälpa en i taget och är tysta till jag är klar så skriker jag snart!!  Då besinnade dom sig lite, i alla fall en liten stund.
Positivt då att jag efter jobbet bokat tid för ansiktsbehandling. Så ljuvligt att bara få lägga sig ner i den sköna vilfåtöljen, bli omstoppad och ompysslad. Jag riktigt kände hur dagens stress rann av mig.

Nu är det långledigt ända till onsdag, maken och jag hade planer på att fara till Athen den här helgen, men nu blev det inte så. Vi blir hundvakter och dotter och pojkvän drar till Grekland för en vecka istället. Och imorgon ska jag även vara barnvakt.
Men Athen ligger ju kvar, så det får bli en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar