söndag 25 juni 2017

Var det älvor som dansade?

Min syster och jag har varit på dam-middag hos vår före detta svägerska ikväll. Det bjöds på god och rikligt med mat, prat och skratt. Vid 23-tiden följde jag min syster till busshållplatsen, innan vi skildes åt. Det var fuktigt och rå-kallt i luften, och vid back-krönet av cykelbanan såg jag älvornas dans. Kort och flyktigt, men dimman låg tät, för att sedan skingras och försvinna. Jag inbillade mig att dom här älvorna var extra ljusskygga.
Väl hemma sov och snarkade maken och dottern hade  krupit i säng. Maken har hållt på precis hela tiden. Det ska målas och monteras dörrhantag, och här snackar vi precisionsarbete!! Han är energisk 24/7 och jag känner mig mest bara trött!
Min syster -som ser sådant- spände ögonen i mig och frågade; -Är du trött? -Är du glad?
Jo, nog var jag glad, men extremt trött. Tror kanske att maken tagit åt sig av all energi -som han far fram i huset.
Men i morgon bitti är det han som cyklar till jobbet, medan jag ligger kvar i sköna sängen. Jag börjar min andra lediga sommarvecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar