tisdag 20 juni 2017

Nyttiga sysslor

Sommarvädret fortsätter att vara lynnigt! Temperaturen åker berg- och dalbana, det blåser friskt ena dagen och är stiltje nästa, korta skurar följs av solsken för att övergå i skurar igen.

Jag är glad att jag tillbringade dagen igår utomhus! Det blev en lång cykeltur med dottern och hennes pojkvän. Lilla vovven var också med och en fikakorg, och vädret var perfekt för cykling.

Sämre väder idag gjorde inte så mycket, eftersom jag lånat en grovtvättstuga där min bror och svägerska bor, så jag har hållet mig inomhus och tvättat täcken, mattor och överkast. Nu i kväll har jag bakat två sorters bröd, gjort musli och en rabarberpaj.
Nyttiga sysslor som ger resultat och faktiskt är trevliga att göra när man har tid! Dessutom har jag fått små pauser när jag spelat kort med dottern och pojkvännen och även tagit en promenad i sällskap med dom och samlat in gräs till en gräskrona som jag ska försöka binda i morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar