torsdag 1 juni 2017

1:a juni 1975

1:a juni 1975 är vårt träffs-datum, maken och mitt! Alltså 42 år sedan!!

Mycket vatten har runnit under broarna sedan dess kan man säga!
Men här är pojken jag förälskade mig i;


Efter sex år förlovade vi oss och efter ytterligare tre år gifte vi oss, då väntade jag samtidigt vårt första barn.

Visst har mycket hänt sedan dess. Visst har vi båda utvecklats till delvis helt andra människor. Men ibland tänker jag tillbaka på den där pojken som jag förälskade mig i, och då blir jag alldeles varm i hjärtat och smått nostalgisk.

Vi firar inte vår träffs-dag längre, den har lagts till alla andra vardagar och passerar obemärkt, men nog minns jag vår allra första dejt, hur tydligt som helst.

Och ett glas champagne hade inte suttit fel i kväll, men nu är jag ju ensam hemma. Maken, yngsta dottern, hennes pojkvän och lilla vovven sitter i en bil på väg hem från Borås.

Vi får kanske korka upp den där champagnen i morgon kväll. Slå ihop firandet med att yngsta dotterns första utbildningsår är till ända, att jag satt mina betyg och att vi står inför tre härliga sommarmånader!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar