torsdag 8 juni 2017

Kvällen före sommaravslutningen

Nu har jag lagt sista handen vid förberedelserna inför morgondagens avslutning. Gjort kort, bakat och skurit tårtbitar, sköljt jordgubbar, plockat fram allt som ska med till skolan och skrivit minneslista för att inte glömma något.
Det blir en intensiv förmiddag imorgon, och jag borde förstås försöka njuta av den, men som det känns nu längtar jag mest till den är över!!
Och egentligen tycker jag inte alls om att tänka så. Jag vill värdesätta varje dag, varje stund, och hitta och samla på de där ögonblicken, jag skrev om häromdagen. För de ögonblicken finns varje dag!

Men nu tar vi en sak i taget. Nu ska jag njuta av en liten sommarkvällspromenad med lilla vovven, vi går väl neråt fågeldammarna, och kanske får vi se fullmånen, som egentligen inte är helt full förrän imorgon eftermiddag, men den har lyst starkt och vackert och känts nästan, nästan full i ett par kvällar nu. Junis fullmåne; Jordgubbsmåne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar