lördag 10 juni 2017

Den blomstertid nu kommer



Små sommarkort och jordgubbsbakelser till mina elever igår. Vi sjöng "Den blomstertid" och nu är sommarlovet här. För eleverna! 
Jag blev kvar på jobbet till 16 och sen hem och fixa till kvällens grändfest, tradition bland de närmaste grannarna. Regnar det så har vi suttit i garagelängan, är det kallt så är det ylletröjor och filtar som gäller, men jag tror att vi varit med så gott som alla 21 år! Igår var det 12 grader, när jag gav upp vid 23.30 och tog lilla vovven på kvällspromenad.

"Den blomstertid nu kommer", för mig om en vecka. Men syrenerna blommar och snart vår vackra pion-buske, så blomstertiden kommer ju oavsett jobb eller ledighet!

Nu ska jag sätta mig i bilen och åka till Arlanda för att hämta hem yngsta dottern och pojkvännen som landar 23.30.

Har bakat skorpor som står på torkning i ugnen, så det blir nog skorpor med rabarbermarmelad och varsin kopp te, när vi kommer hem igen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar