torsdag 26 maj 2016

Torsdagkväll

Ikväll har jag stått bänkad vid strykbrädan och jobbat mig ner genom strykhögen, som legat länge. Den var extra hög eftersom jag kånkade ner sommarkläderna från vinden häromveckan, när värmeböljan slog till. Någon värmebölja är det minsann inte längre, men månaden maj börjar närma sig sitt slut, och när juni månad träder in, ja då är det sommar, och då ska sommarkläderna på!!

Ett annat säkert tecken på att sommaren är på väg, är att betygs-sättningen nu har startat. På onsdag ska det vara färdigt. Jag har högvis med elevarbeten och utvärderingar att arbeta mig igenom, så nu är det fokus och hårt arbete som gäller. 150 betyg att sätta.

Men nu är räkningarna betalda, teet urdrucket och jag är redo för en dusch och sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar