onsdag 18 maj 2016

Dålig mamma/farmor!

Missade namnsdag idag! Äldste son och två barn-barn heter Erik, och det var dagens namn i almanackan, som jag totalt missade!
Äldste sonen ringde och pratade ganska länge ikväll. Först med mig och sedan ville han prata med syster. När hon fick luren, nämnde han att jag hade haft lång tid på mig att gratulera, men inte då...

Alla våra fyra barn har tre namn var, och vi firade alltid namnsdagar genom att barnen fick välja efterrätt på sin namnsdag.

Jag tänkte nog att jag skulle bli en sådan där gullig farmor/mormor som skickade fina födelsedagskort till sina barnbarn och alltid kom ihåg allting.

Men det sket sig!

Får väl kompensera det hela genom att jag lovat barnvakta till helgen. Faktiskt börja redan i morgon eftermiddag. Det ska röjas ur en lägenhet inför försäljning, och det gör man såklart bäst, utan bebis!
Imorgon får jag dessutom med mig äldsta dottern, så då blir vi två om barnvakten.

Bäst att sova nu, så att man är utvilad till imorgon.
Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar