torsdag 19 maj 2016

Snart hörs ditt sista tjut?

Eleverna i årskurs nio kämpar på med nationella prov. I matematik, svenska och engelska, i ett no-ämne och i ett so-ämne. Idag satt jag en och en halv timme och vaktade ett nationellt prov i religion.
Kunde inte sitta rakt upp och ner utan att göra något, så jag tog med en virknål och bomullsgarn. Det blev en liten anka;

Eftersom jag lovat att passa yngsta barnbarnet en stund på eftermiddagen, så tog jag med mig den lilla ankan till honom, som en försenad namnsdagspresent! Det blev succé!


Passade perfekt till hans lilla hand, och åkte direkt in i munnen. God att tugga på tydligen!

Efter middagen skjutsade jag äldsta dottern till tåget, nu är hon på väg till Göteborg igen. Eller i alla fall försöker hon komma dit. Fick just veta att efter en halvtimmes resande från Stockholm har nu tåget stått still i över en timme, för att ett annat tåg måste evakueras från spåret. Det lär nog dröja innan hon kommer fram, stackarn. 

SJ, SJ gamle vän, konstigt att du lever än,
men du ser rätt krasslig ut, snart hörs ditt sista tjut.

Det skrev artisten Stefan Demert 1971,  när många järnvägs-sträckningar lades ner.
Nu är det inte bara SJ som kör, men frågan är om det är någon fördel??


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar