söndag 22 maj 2016

Stanna Världen En Stund



Kanske associationen är lite långsökt, men jag bara är sån! Idag satt den här refrängen i mitt huvud, och nu ikväll var jag tvungen att spela låten! Den är bra, men ok, kanske lite långsökt till mina tankar.

Det är nämligen så att syrenerna slagit ut under helgen. Hela stan är fylld av den ljuva doften av syrenblom, och överallt ser man dom;  ljuslila, mörklila och vita. Såååå vackert! "Mellan hägg och syren", kom tidigt i år!!

Jag har varit hos mitt barnbarn Alfred hela dagen, och jag gick en långpromenad med hund och barnvagn mitt på dagen. Stannade i vart och vartannat gathörn, för att sticka näsan i en syrenklase och insupa den ljuva doften.
När jag sedan kikade ner i vagnen och möttes av de ljuvaste leendet från lilla Alfred, ren och sann glädje och kärlek, ja, då ville jag bara stanna världen!!
Här och nu, så var allt ren och skär lycka!!

Men, men, tiden stannar inte. Och den här veckan ser jag väl inte riktigt fram emot! Det ska sättas betyg, avklaras friluftsdag och tas emot en ny klass. Jag vet vad jag har att göra, om man säger så!!

Fick dock en mysig avslutning på helgen;  grillmiddag och samvaro  med äldsta och yngsta barn med respektive!
Nu har jag satt deg som ska kalljäsa i kylen över natten. Ställer klockan på 06.00 för att gå upp och baka bröd i morgon bitti, Vi ska bjuda vår klass på frukost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar