söndag 15 maj 2016

Landa och ladda!



Igår var vi på en konsert kallad "Timo sjunger Ted". Jag var aningen skeptisk innan. Ted Gärdestad var nämligen min stora idol i tonåren. Jag var en av alla tjejer som hängde på alla skivsigneringar för att få en skymt av honom, jag skrev otaliga brev och fick idolkort med autograf, lp-skivorna gick om och om igen, jag låg i sängen och lyssnade på ett sätt som bara en tonåring kan göra. Därför var jag lite orolig för att höra någon annan ge sig på och tolka Teds musik.
Oron var dock obefogad! Efter första framträdandet hade jag ståpäls, vaggade i takt med musiken och sjöng med. Alla texter bara fanns kvar i huvudet, trots alla år som gått. Och när han sjöng sista numret "För kärlekens skull", då trillade t om en liten tår.
Det var så bra!! Ovanstående lilla filmklipp, ger inte rättvisa åt hans framförande, men är ändå ett litet smakprov!




Idag var det 1-årskalas. En mycket nöjd och glad liten ettåring som njöt av all uppmärksamhet, paketen och att få äta tårta alldeles själv

Efter en sådan här intensiv helg, känns det extra skönt att tända ljus, sätta på bra musik, hälla upp ett glas vin och ställa sig vid spisen och laga söndagsmiddag! Ikväll är det bara maken och jag vid middagsbordet och det blir risotto med lax och färsk sparris.
Ett perfekt sätt att landa efter helgens alla intryck och ladda för en ny arbetsvecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar