tisdag 24 maj 2016

Jag ger ett atletiskt intryck.......

Så måste det väl vara! Eller.....??
Idag har det varit friluftsdag!
Jag hade först lektioner med särskoleklasserna på morgonen, därefter cyklade jag ner till Studenternas idrottsplats för att vara funktionär vid fri-idrotten för högstadiet.
Det var soligt och varmt, men fläktade skönt så det var en ren fröjd att jobba utomhus idag!
Stod i 3 1/2 timme och vevade iväg häcklöparna, så min vänsterarm är lätt mör nu ikväll.
När dagen var avklarad, kom ett gäng på 4-5 niondeklassare fram till mig och frågade om jag kunde tänka mig att ställa upp i en utmaning. Springa Ekebyloppet, elever mot lärare, den 6 juni. Hittills hade dom frågat två andra lärare, som tackat ja.
Jag springer ju inte, så jag berättade det och tipsade om några kollegor som jag vet sprang blodomloppet förra veckan.
Men när jag cyklade hem kände jag mig mäkta stolt! De första lärarna dom frågade, är två sportiga män i 30-årsåldern, Den tredje dom vänder sig till är alltså jag, en tant som börjar närma sig de 60.
Det måste väl tyda på att jag ger ett mycket atletiskt intryck!!??

Kan ju åtminstone få leva i den tron ett tag.
När jag var på ett core-pass nu ikväll, kände jag mig rätt stel.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar