onsdag 11 maj 2016

Morgonstund har guld i mun.....

In case you forgot to remind yourself this morning...
Your butt is perfect. Your smile lights up the room. 
Your mind is insanely cool. You are more than enough.
And you are doing an amazing job at life.

Vissa morgnar är bättre än andra! Sådana morgnar är det lätt att vara nöjd med sig själv och sitt liv! Precis som i texten ovan, som jag för övrigt snott från ett repostat inlägg från Malin Berghagens instagramkonto.
Som i morse!
Klassen hade nationellt prov i matematik, så jag kunde börja en dryg timme senare än vanligt. 
Jag tog stavarna och gav mig ut i vårlandskapet bland blommande slån, doftande hägg, ljuvlig grönska och fågelsång. 6 km senare blev det dusch, en smoothie och en äggmacka i solskenet på altanen, medan jag ögnade igenom morgontidningen.
Efter den starten var det lätt att cykla till jobbet och ta sig igenom arbetsdagen, trots att den bjöd på ett tråkigt besked.
Kvällen avslutades med syjunta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar