onsdag 25 maj 2016

Prinsesstårta till lunch......

Ibland blir det knas!
Idag var en sådan dag, när det bara gick i ett, i ett. Hann inte äta lunch innan lektionerna, och efter var jag tvungen att fixa några saker som drog ut på tiden, så när jag väl hade tid att kunna äta min medhavda soppa och ostsmörgås, var det tid för att fira en kollega som fyllde 60 år. Det skulle sjungas, överlämnas presenter och hållas tal. Inte läge för soppa! Så min sena lunch kl 16, bestod av prinsesstårta och kaffe. Jag som inte ens tycker om tårta! Men det var ändå en bukfylla.
Fick fortsätta jobba efteråt och var inte hemma förrän halvsju.
Svängde ihop en pizza-deg och kokade tomatsås. Vid 20.30 när dottern och pojkvännen kom hem, bänkade vi oss med pizza framför Toppmäklarna, vår nya serie, som vi gillar att följa.
Efteråt var jag så däst, och magen proppfull, så jag tog en kvällspromenad med lilla vovven. Det har slagit om och blivit kyligt och blåsigt, men jag knatade på iklädd min sommardunjacka, och tyckte det var skönt. Särskilt ljus ikväll, laxrosa-orange-färgad himmel och en hel regnbåge som vackert reflekterades.
Har annars suttit och jobbat även ikväll. Imorgon ska jag ta emot en ny klass som ensam mentor, och där finns en liten gnagande oro för hur det ska gå!
Får sova nu, så är jag åtminstone utvilad i morgon förmiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar