söndag 31 januari 2016

Taggad.....?

Helgen blev inte som planerat. Det blev barnvakt istället, eftersom sonhustrun var sjuk och sonen måste jobba.
Två små telningar, snoriga, hostiga och smått febriga har tillbringat timmarna hos oss. Jag känner mig oerhört tacksam att det gått så bra med den minsta, Jennifer, drygt 8 månader. Storebror Eric är det inget som helst problem med, han känner både farfar och farmor väl, sedan dom bodde hos oss ett halvår. Lillasyster bodde bara här de första 2 månaderna av sitt liv, och är dessutom ganska mammig. Men det har gått jättebra, och det var så mysigt att få rå om henne också.


Vi avslutade helgen med en riktig festmiddag!  Fin-vin, som maken fått i 60-årspresent av äldste sonen ( som för övrigt klarade Munskänkarnas vinprov nu i veckan ). Serverat till en rödvinsmarinerad hjortstek ( som dotterns pojkvän bjöd på ) med potatisgratäng. 

Grand Final på helgen och ett rejält frosseri för mig, eftersom jag imorgon inleder årets Detox!
Är jag taggad?
Tja, jag har förberett mig väl genom mental tankekraft. Jag har skrivit ner massor av måltidsförslag och inköpslistor.
Tre veckor har jag planerat, sen ska jag resa till Masersgården i Dalarna på en "mjukträningsvecka" med bl a yoga och pilates och massor av hälsosam kost!
Med det hoppas jag få tillbaka rejält med energi och livskraft!
Jag önskar mig själv ; Lycka till!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar