söndag 10 januari 2016

Redo för arbetsveckan!(??)


Det här är min man när han trivs som allra bäst; på skridskoisen. I alla fall den här årstiden. På sommaren är det i kajaken. Han är verkligen en friluftsräv!
Hela helgen har gått till skridskoåkning för hans del. Han är nämligen ledare för Friluftsfrämjandets skridskosektion, och har ledarledda turer på söndagar. Det innebär att hela lördagen går åt till att "reka" tänkbara isar inför söndagens turer. Och så går hela söndagen till själva turen och sedan ska det skrivas skridskorapporter. I morse gick han upp före kl 7 för att göra matsäck och packa ihop, Han kom hem 18.20 och tog en bastu innan middagen.
Imorgon kväll ska han iväg för att leda nybörjarkursen. Det är ett par teorikvällar och ett par kvällar med träning på Studenternas konstis, och sen är det nybörjarturer ett par söndagar.

Jag beundrar hans ork och engagemang!

Hade själv tänkt följa med och åka skriskor idag, men den "långsamma" gruppen ställdes in, och jag 
 kände att jag inte ville åka med någon snabbgrupp den första gången för säsongen. När det sen gick hela långa dagen, var jag rätt nöjd att jag varit hemma. Istället gick jag på Friskis & Svettis gympa, tömde förrådet på skräp och for en vända till miljöstationen,fick min väv färdigsolvad och dessutom skedad, samtidigt som jag lyssnade igenom två vinterpratar-program.

Vi fick i alla fall vår söndagmiddag tillsammans, nästan den middag på hela veckan som jag gillar allra mest. Ett slags helgsammanfattning och avstamp inför nya arbetsveckan. Jag tar mig tid att laga maten och vi tar oss tid att sitta länge och äta och prata.

Så nu ska vi väl vara redo för arbetsveckan!(??)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar