torsdag 21 januari 2016

Ingen risk för besök av vampyrer i natt!

Ikväll har jag lagat mat med massor av vitlök!
Det började med att jag fick tag på billig kalvlägg där bäst före-datum var idag. Alltså behövde jag laga till det redan ikväll. Jag tänkte mig en Osso Buco. Gul lök och rejält med riven vitlök fick svettas i en panna medan jag brynte köttet. Sedan på med massor av vin. kalvbuljong, timjan och hela tomater och så har det stått och kokat hela kvällen. Den får nu stå och vila till söndagsmiddagen, när det ska i rotfrukter.
Till kvällens middag hade jag hittat ett spännande recept på Spansk Bondsoppa. Massor av vitlök, potatis, zucchini, morötter, chorizokorv, vita bönor och riven vitkål fick puttra ihop och ätas rykande varm.
Det var riktigt mumsigt!
Men nu känner jag att hela munhålan  är perforerad med vitlökssmak. Det är nästan så att vovven vänder bort nosen när man gosar med henne!!
Inga vampyrbesök i natt alltså!

Undrar vad eleverna kommer att tycka imorgon......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar