torsdag 7 januari 2016

Låter lättjan råda ännu ett tag....

Första arbetsdagen efter julledigheten idag.
Gjorde en beställning, pratade med kollegor och påbörjade omdömesskrivandet, för vilket idag och imorgon är vikta.
Men efter halva dagen cyklade jag hem för att ta ut hunden, och sedan brydde jag mig inte om att åka tillbaka. Hade en tid för att fixa naglarna, så jag prioriterade det. Tanken var att jag skulle iväg på yoga ikväll, för att komma in i lite rutiner igen, men det var så kallt när jag cyklade hem (- 18 grader), cykeln gick så trögt pga kylan och det var så varmt och skönt att komma in och krypa i myskläderna, tända ljus och brygga kaffe, att jag blev kvar hemma.
Tog itu med en massa lösa recept och satte in i plastfickor i mina receptpärmar. Svängde ihop en pizza till dottern och mig och drack ett glas vin till medan vi åt och pratade, bara hon och jag. Sen tog jag itu med en mangelhög i tvättstugan innan jag bryggde te och satte mig tillrätta med stickningen framför en långfilm med Sandra Bullock. Den höll egentligen på för länge, för att ses en vanlig vardag, men idag fick lättjan råda. Det känns fortfarande som en del av julledigheten bor kvar i mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar