tisdag 19 januari 2016

Bort med alla baciller!

Natten blev orolig pga rethosta, tyckte synd om maken som inte heller fick så mycket sömn. Själv kunde jag ligga kvar och somnade lite bättre på morgontimmarna fram till klockan nio. Låg kvar en stund och tittade ut på vinterhimlen genom sovrumsfönstret.  Kände efter hur huvudet mådde idag, och så bestämde jag mig; Nu skiter jag i det här!!
Sagt och gjort; jag föste ner vovven som låg och trynade under täcket, slängde upp sovrumsfönstret på vid gavel och hängde ut sängkläderna på vädring.Tänkte att bacillerna skulle frysa ihjäl!
Jag tappade upp ett bad och tog fram schampo. Nu skulle hela kroppen skrubbas ren och håret tvättas. (Något som verkligen behövdes efter samma pyjamas och ingen dusch eller hårtvätt sedan onsdagskväll.) Blev nästan röd i skinnet av allt skrubbande. När sen vattnet rann ut så såg jag framför mig hur alla baciller följde med och försvann ner i avloppet!!
Det blev frukost och hundpromenad och sen kröp jag upp i soffan med mitt broderi som efter en hel eftermiddag resulterade i dessa;

När vi skulle till Teneriffa ville jag ha med mig en stickning, så jag slängde ner strumpstickor och gamla rester av tvåtrådigt svenskullgarn i lite olika naturvita nyanser. Resultatet blev två vantar som jag slängde i tvättmaskinen och tovade ihop. Idag blev dom broderade, vilket döljer de olika vita nyanserna samtidigt som dom faktiskt ser lite roligare ut. Jag satte i ett foder av en utsliten, kasserad angoratröja, så nu borde dom vara varma stå emot vinterkylan. Gjorde dom extra långa också. 
Känner mig riktigt tillfredsställd när jag får till något av saker som bara finns hemma!

Och kan jag sitta i soffan och brodera en hel eftermiddag, så kan jag jobba imorgon. Rethostan är bättre, jag läppjar på varmt te nu och hoppas det ska främja nattsömnen!
Jag såg nog rätt; bacillerna försvann ut med badvattnet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar