torsdag 28 januari 2016

Nöjd!

Igår blev det inget skrivet. Jag lagade kycklingenchiladas till middag och bjöd hit min syster, det blev inte särskilt sent, men jag stupade i säng när hon gått. Trött, trött.

Idag hade jag ett par roliga lektioner. Visade en film om en sömmerska från Bangladesh och vi pratade om minimilön kontra levnadslön. Om hur stor del av t ex en t-shirts pris som tillfaller sömmerskan och bomullsodlaren kontra designern och butiken. Därefter delade jag in klassen i grupper. Varje grupp skulle vara en syfabrik, och jobbet var att sy en t-shirt på snabbast och bäst sätt, så att jag, i egenskap av inköpare, skulle vilja lägga en beställning.
Det var otroligt intressant att se hur gruppmedlemmarna interagerade med varandra. Alla tog det väldigt seriöst.

 Ombytligt väder idag. Cyklade till skolan i ösregn. Cyklade hem från skolan i snöfall. När jag tvingat ut hunden och ätit lite lunch tog jag fram dammsugaren. Och plötsligt sken solen!

Jag fick blev färdig med min sjal idag. Stickad av den allra mjukaste merinoull!


Och jag är halvvägs klar med ryggsäcken, som äldsta barnbarnet ska få i 2-årspresent. 


Så tappade jag upp ett varmbad och satte på bubbelbad-funktionen.  Finns inget bättre till trött, stel kropp!

Och efter allt detta kan jag inte känna mig annat än nöjd! Trött men nöjd!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar