tisdag 25 november 2014

Tisdagsstädning

Det blir en hel del städning numera! Det ligger som ett lager av damm över hela huset varje eftermiddag/kväll när jag kommer hem från jobbet. Jag brukar bara dra av det värsta på bottenvåningen, men i eftermiddags tog jag rejälare tag. Slängde ut mattor, dammtorkade, dammsög och våttorkade.  Vill röja innan jag ska börja adventspynta till helgen. Lite julstämning vill jag ha in, även om vi bor på en  byggarbetsplats!


 
Dagens köksbilder visar elektrikerns framfart idag.

Orken tog tvärt slut, så istället för att sätta upp julgardinerna i vardagrummet, tog jag ett varmbad. Sätter klockan lite tidigare imorgon bitti och gör klart då, så hinner jag också äta frukost med maken innan han drar iväg för åtta dagar i New York.

Jag är inte ett dugg avundsjuk.........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar