måndag 10 november 2014

Sorg och glädje - livets gång

Fick ett sorgebesked om att min älskade moster blivit inlagd på sjukhus. Hon är mycket svag och skör med dåliga värden, man gör en boendeutredning på henne och om "det går bra" kommer hon att flytta in på någon form av boende. Önskar att jag kunde hälsa på henne, men hon ligger på Nyköpings lasarett, och mina dagar är fyllda just nu.
Fick ett glädjebesked om att släkten utökats med en ny medlem. Lilla Emilia Kullander, makens brorssons andra barn, mötte världens ljus idag.
Eller ljus? Det har verkligen varit mörkt hela dagen, känns det som. Men lilla Emilia får vara ljuset.

Jag behövde hålla på med något textilt ikväll, så jag tog itu med läxan från Ullakademin. Vi skulle skapa något som hade anknytning till tid.
Jag tovade en platta som jag sydde ett bokomslag av.
Det syns dåligt på bilden, men det är broderat;  TIDEN ÄR  och så sitter det en knapp under. Jag har också broderat in 2015.
Har tänkt att denna ska pryda nästa års almanacka-och redan nu har jag avlagt nyårslöften som jag broderat in på framsidan;
Nästa år ska jag alltså Skratta, Älska och Yoga mera!!
 
Och så Dagens Köksbild;
 
Oj vad det ekar här inne nu! Och så stort det plötsligt blev!
Fortsättning följer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar