fredag 7 november 2014

Kladdkakans dag

Ännu en vecka att lägga bakom sig.
Skyndade mig hem efter jobbet, eftersom vår snickare skulle komma hit med kontraktet inför renoveringsstarten på måndag morgon.
Sen fick jag ett ryck och bakade bröd, kex och så kladdkaka, eftersom jag läst i tidningen i morse att det var kladdkakans dag idag! Det finns snart dagar för allt. Fars dag är det på söndag och sen dröjer det inte så länge till ostkakans dag.
Men först och främst är det fredag, och på fredagar är jag trött. Jag tog ett varmt bad och låg och läste en stund, men inte gav det mer energi. Tanken var att jag skulle sätta igång med ett litet textilt projekt, men jag blev så trött efter badet och kladdkakeavsmakningen, så nu längtar jag bara efter sängen.
Prova detta recept någon gång!
Leilas kladdkaka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar