måndag 3 november 2014

Fjärilar i magen

...och det beror inte på att jag gått och blivit kär på gamla dagar! Däremot har jag köpt ett kök på Ikea idag, och det gör mig så nervös!!

Vi har ju planerat detta sedan i somras. Fyra olika ritningar innan det kändes ok. Från mellanprisläge, via lyxvariant och nu efter justeringar en budgetlösning. Men jag har ändå beställt och betalat varor för 50 000 kronor idag. Och det innan vi faktiskt skrivit kontrakt med snickaren. Vi har en offert som vi gått igenom, men vi har inget att jämföra med eftersom vi bara anlitat en person som tagit mått, kommit med förslag och som gjort en offert. Jag vet inte så mycket om honom, men han är gift med min frisör och han verkar trevlig och ger ett seriöst och tryggt intryck. Jag hoppas att jag tycker det även under och efter avslutat arbete. Idag skrev jag ut tips från konsumentverket inför renovering, och efter att ha läst igenom dessa känns det än mer nervöst, det känns som att hur mycket som helst kan gå fel.
Men nu ska jag tänka positivt och bara tro det bästa! Det är klart att allt blir perfekt!!

Den här veckan som kommer får jag passa på att laga mat som jag kan fylla frysen med så vi har mikrovänliga matlådor till den kommande tiden. Till helgen ska vi tömma köket för på måndag morgon ska här rivas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar