söndag 23 november 2014

Domsöndag

En gång i mitt liv har jag varit på gudstjänst just på domsöndagen. Det ingick i konfirmationsundervisningen att delta i ett visst antal gudstjänster.  Just den här dagen borde jag dock ha undvikit. Det var tungt och tradigt, ett evigt prat om den yttersta domen, död och elände. Lång predikan, tunga, svåra texter och t om psalmerna och musiken gick i moll och mörker.
Nu var ju det för 43 år sedan, så man får väl hoppas att det är lite lättsammare nu för tiden!

Själv har jag inte ägnat det kyrkliga en tanke, möjligen när jag pratade i telefon med min kusin som dammsög och jag slängde ur mig; -Tänker du inte på vilodagen? 

Jag tänkte väl inte själv så mycket på den. Fast vilat mig har jag gjort så gott som hela dagen. Vi har varit på syskonträff i Västerås, planerat julen och fått god mat från tidig eftermiddag till sena kvällen.

Drack ett par koppar starkt kaffe ganska sent, så nu får man hoppas att sömnen vill infinna sig. Ska i alla fall göra ett försök och krypa i säng omedelbums! Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar