tisdag 18 november 2014

När man fastnar framför datorn

Jag blir så irriterad på mig själv när jag slösar bort en kväll framför datorn!!

Har fått ha nöjet att vara barnvakt även ikväll fram till 20-tiden. Från klockan 20.30 skulle jag "bara" gå ut och kika på några tröjor som eventuellt ska bli en present. Från tröjorna började jag kika på köksbloggen jag följer och därifrån gick jag vidare till Pinterest och fastnade i olika inredningstips för matplatser. Tja, sen skulle jag kolla mailen och så kom jag ihåg att vi ska avsluta vår egen komposttunna i trädgården och istället gå över till kommunal sophämtning för kompost, så då gick jag in på den hemsidan. Åsså var det dags för blogg-skriva!
Ja så där har jag hållit på, med avbrott för att brygga kvällste. Och plötsligt har klockan blivit 22.30 och jag blev tvärtrött. Inte blev det någon tvätt vikt, ingen sjal stickad, inga naglar målade, inget telefonsamtal ringt - det där som jag tänkt, när jag cyklade hem från jobbet...

Men, det kommer en ny kväll imorgon. Då blir det nya tag??

Ingen köksbild heller, det ser ungefär ut som sist jag fotade. Med undantag för att det står en massa gipsskivor uppställda mot väggen och att avloppet nu blivit fixat. Igår träffade jag elektrikern och stämde av med det som ska göras. Idag har snickaren tagit emot leveransen från Ikea, så nu står han på sin verkstad och skruvar skåp. Jag är INTE avundsjuk på honom för det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar