söndag 9 november 2014

Lite som att vara på semester


...faktiskt känns det så. Som när vi var på tältsemester och husgeråden var nerpackade i lådor bak i bilen. Allt från köket ligger nu nämligen nerpackat i lådor på olika ställen i huset. Diskmaskin och spis är utdragna i hallen och med bakbord och skärbräda på kommer dessa att användas som arbetsbänk den närmsta tiden framöver. Kylen står bredvid pianot. Det gäller att komma ihåg var man har grejerna, blir nog lite spartanskt framöver.
Och så här ser köket ut numera;
Det ekar tomt och ödsligt, men värre blir det väl imorgon kväll, när allt är utrivet. Jag återkommer med nya bilder vartefter det nya köket växer fram. Blir spännande att följa! Jag följer en blogg på tidningen Lantliv, hon som är Art Director där, har just rivit ut sitt kök från ett 30-talshus i Bromma. Hon skrev att dom först skissat på ett modernt kök, men sedan ändrat sig, för att bygga ett kök som mer överensstämde med husets byggår. Jag vill verkligen inte ha ett kök som överensstämmer med byggåret. Här blir det mer nytänkande, och framförallt ljust! I mina tankar är det snyggt, jag hoppas att jag får rätt! 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar