fredag 13 april 2012

Trevlig hälg med en liten älg....

...visst är den bedårande, den lilla älgen!!  Det är Victor i klass 7-9 som blev färdig med den idag-han har virkat huvudet och sytt resten av kroppsdelarna (för virkning var komplicerat) och den är helt underbar tycker jag!
Jag cyklade hem från jobbet i värsta motvinden och "småspik-regn". Hade planerat att dra igång dammsugaren, när dottern ringde från stan. "-Kan du komma och hämta mej, det är en knivman på stadshuset så innerstan är avspärrad och bussarna går inte." Så vad gör man inte, hon hade varit och köpt en födelsedagspresent till en middagsbjudning ikväll. När jag kom med bilen till city så var det totalt kaos. Man hade försökt omdirigera busstrafiken till en annan gata och eftersom det var rusningstrafiktimmen blev det ordentliga trafikstockningar, vilket gjorde att den hämtningen tog en knapp timme i anspråk.
När jag sen kom hem och tänkte göra ett nytt försök med städningen så ropade maken från duschen i källaren. Lampan var trasig och när han försökte byta lossnade hela armaturen från taket. Så då blev det till att assistera där vilket tog ytterligare trekvart i anspråk.
Kan det vara fredag den trettonde som spökar? Eller också får jag väl se det som ett tecken till att jag inte ska dammsuga ikväll. Drar igång middagen istället. Hade en tanke om att premiärgrilla utomhus, men med det här vädret är det bara att glömma. Det blir grekiskt tema med souvlakispett, klyftpotatis, tsatziki och en fräsch sallad. Och så vin förstås!!! Fast det får bli italienskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar