måndag 16 april 2012

Extra snabb dag?!

Den här dagen har gått så himla snabbt!
Var på jobbet strax före kl 08.00 och hade lektioner i ett svep till kl 13.10. Slängde i mej lite proteindryck och hade en del efterarbete men kl 14 cyklade jag ner på stan för att besöka praoplatser. Två butiker och två cafeer hann jag med före kl 15 då de flesta elever slutar. Då lyxade jag till med en kopp kaffe och satt och tittade på folk ett tag-ett ganska så trevligt gratisnöje. Det slog mej att jag undrade hur mycket folk som faktiskt är lediga och kan gå på stan, fika, umgås el vad dom nu gör, en vanlig sketen måndag i april!
Hann uträtta några ärenden hos optiker och urmakare och så var jag runt i några klädbutiker. Är på jakt efter en lite snyggare kofta. Kl 16.30 var jag ombytt och redo för ett "intervall-flex-pass", första gången jag testade, och det var jätteroligt och ganska jobbigt. Sen cyklade jag hem genom stan och solen sken och det var rätt skönt i luften, folk satt på uteserveringar t om! Väl hemma duschade jag och satte igång med middagen. Äldsta dottern skulle iväg för att jobba med det sista på projektarbetet och den yngsta fick gå isäng, hon är lite krasslig igen, ont i halsen och febrig. Sen blev det lite plock i tvättstugan och nu har jag suttit ute på nätet och bokat mej en massage, kollat mail och letat present inför lördagens stundande bröllopsceremoni. Och plötsligt är klockan 21.00. Hur i allsindagar kunde tiden bara försvinna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar