söndag 8 april 2012

Påskdag

Sköna, kravlösa  påskdagar!
Igår tog maken och jag bilen ut till Hammarskogs friluftsområde och gick en långpromenad och lyssnade till fågelsången, det blåste isande kallt, men vi fann några stackars blåsippor i en skyddad skogsbacke.
Idag var det lugnare ute och vi gick riktigt långt, förbi kyrkogården i Berthåga och rensade bort lite från graven, vidare genom Stabby mot Husbyborg och en öppen atelje´ hos Lars Holm, fortsatte längs gamla banvallen tillbaka mot Flogsta. Det blev ett par timmar i raskt tempo.
Väl hemma fick maken sticka iväg till jobbet för ett möte men själv fixade jag iordning en sill och äggmacka, korkade upp en pilsner och satte mej med filtar ute på verandan och njöt av solstrålarna.
Jag älskar den där känslan av att vara ledig och inte ha någonting som jag måste göra. Jag kan bara ta dagen som den kommer och "gå och skrota" här hemma. Extra skönt eftersom det kommer en ledig måndag efter den här dagen. Jag är alltså en av dom som avskydde att man tog bort annandag pingst!!
Nu ska jag gå igenom lite kläder som dottern har rensat ur sin garderob och lite senare blir det ett spinningpass.
Ser fram emot kvällens middag bestående av potatisgratäng, sallad och rökt lammfiol med ett gott rödvin därtill, och sen har jag funderingar på att försöka få med mej maken på bio ikväll, få se om jag lyckas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar