lördag 28 april 2012

En ljuvlig morgon!

I huset är det kaos, efter son Johans flyttbestyr igårkväll. I alla fall i källaren där han dragit fram kartonger och div möbler för att få tag på de prylar som skulle med till nya lägenheten. Klockan blev rätt sent innan sista lasset kom iväg, och då fanns ingen ork att ställa iordning.
Men jag vaknade till en fantastisk vårmorgon och tog mina stavar på promenad. När jag kom hem fixade äldsta dottern frukost medan jag duschade, sen satt vi ute på trappen i solen med våra filtallrikar och solen värmde så skönt.
Vi struntar i röran i källaren och drar till Södermanland. Maken är på bolagsstämma i Stockholm till ikväll. Tjejerna skulle bara ner på stan för att byta en jacka som var i fel storlek, jag packar lite och så åker vi.
Och hoppas på att få premiärgrilla entrecote på utegrillen i eftermiddag nere i vårt kära Sannerby!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar