onsdag 18 oktober 2023

Prioriterings-problem



 För nio veckor sedan, startade ett "mysterie-broderi" i en facebook-grupp som jag tillhör. Man fick mått på tygbitar (9 st) att klippa till och så har det varje vecka kommit en ny uppgift i form av två ord att tolka fritt och en bokstav. Det hela har nu resulterat i en flagg-girlang som jag fäst i dörröppningen till mitt sy- och vävrum. Finns ingen "röd tråd" i orden, men det har varit en rolig uppgift och den pryder sin plats, där den hänger!

Det har också resulterat i att jag äntligen kommit mig för att försöka organisera mitt rum. När det var dags att tömma källaren för ett år sedan för att vi skulle få inneboende, så stoppades allt bara in, och sen har jag helt enkelt inte hunnit ta tag i det för det kommit så mycket annat emellan.  Men nu ska det förhoppningsvis bli av. Har gått igenom kartonger och tagit mått på hyllor för att senare i veckan åka och köpa genomskinliga förvaringslådor i plast.

Men efter några timmars plockande bland allt material så sa jag till maken:   -Stackars våra barn som ska döstäda efter oss. Men det kan nog bli så att allt bara åker ner i en container, utan urskiljning, eftersom inget större intresse finns. Jag får försöka "beta av" vartefter. Har ju ändå haft den tanken i flera år, att jag måste förbruka något gammalt innan jag får köpa något nytt. Så nu håller jag för fullt på att sticka sockor av restgarner t ex.

Dock, innan jag gick i pension, så trodde jag nog att jag skulle hinna med att göra mycket mer än vad jag gör. Tiden rusar och jag är hela tiden upptagen med något, så skapandet hamnar ibland i skymundan. Visst kan man prioritera, men när det är så mycket roligt man vill göra, så är det svårt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar