tisdag 10 oktober 2023

Instagram


Instagram startades i oktober 2010, alltså för 13 år sedan. Själv gick jag med 2012 och numera är jag en flitig användare, ute varje dag. Lägger ut egna bilder ungefär 2 ggr i månaden och i flödet oftare. Följer folk som jag inte känner men som delar mina intressen för hantverk, konst, matlagning, bakning, vin, natur, friluftsliv eller tilltalande inredning och livsstilar. Min senaste upptäckt är en linnea_lundkvist, en 37-årig kvinna som bor 20 mil norr om polcirkeln  och som driver ett eget företag som fotograf och content creator (jag visste inte att den titeln existerade, eller vad den betydde, men det handlar om att arbeta med sociala medier, t ex skriva intresseväckande och informativa texter som  engagerar följare. Komponera text, bild och video på bästa sätt för att förmedla ett budskap) Hon visar upp bilder som får mig att häpna, så otroligt vackra vyer från hennes del av Sverige och filmsnuttar från hundpromenader eller kajakturer med lite vardagligt småprat. Jag bara älskart!
Annat som jag kan fastna i -alldeles för länge- är små filmsnuttar på hundar i olika situationer. Jag är svag för personer som tillsammans med vackra bilder får till korta, informativa och vackra texter. Har själv börjat lägga ner mer möda på just bild-texterna, då det roar och fascinerar mig.
Det är som att ha en dagbok eller ett fotoalbum närvarande hela tiden.

Men nu - från instagram och dator - till verkligheten; tv-soffan, te, äppelkaka och vaniljsås!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar