tisdag 17 oktober 2023

90 % av kroppens muskler


 ... det säger "bungy pump-reklamen" att man använder när man går med dessa stavar!  Jag vet bara att det var väldigt skönt att ta fram dom idag och trava iväg. Trots att regnet föll. Jag går raskare och "mer bestämt" när jag använder stavar, både fasta och rörliga. Och det är fördelen med att "ha blivit av med" hund. I ett års tid har ju lilla vovven bott här och jag har tagit två promenader varje dag med henne. Promenader av det långsammare slaget, men fortfarande väldigt skönt att komma ut. Och jag har redan, efter bara en dag, saknat det. Så idag bestämde jag att jag ska ta mig ut, oavsett väder och gå minst 4 km per dag. Idag blev det 5 km.

Hade jag "fått ändan ur vagnen" och gått iväg tidigare, så hade jag kunnat gå i solsken. Men det skulle veckohandlas, tömmas garage, bakas bullar och äppelkaka, plockas ned tvätt mm mm, så tiden bara försvann. Nu är jag så nöjd att jag inte lät vädret hindra mig från att komma ut. Nyduschad, med en soppa som puttrar på spisen, mörkret som fallit utanför fönstret och stearinljusen som brinner och skapar hemtrevnad. 

Trevlig tisdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar