söndag 27 augusti 2023

Kusin-träff och pack-bestyr


 I vintras när min faster och faster gick bort med bara ett par månaders mellanrum, och vi var på 2 begravningar strax efter varann, så bestämdes det att vi skulle försöka få till ett kalas med lite roligare förtecken till sommaren. 

I går var det dags! 51 vuxna och 16 barn fyllde sockenstugan i Björkvik med skratt och prat hela dagen. Förutom en stund mitt på dagen, när min äldste bror föll omkull och vi fick kalla på ambulans, men tack och lov kvicknade han till, blev undersökt i ambulansen men fick stanna kvar, då han lovade att kontakta sitt hemsjukhus i Västerås på måndag. Ljudnivån var hög och det pratades både minnen och dryftades framtidsplaner, åt och dracks. Helt enkelt väldigt trevligt. Om alla skulle varit på plats, så skulle vi varit 118 personer! Från Gustav och Rut (min farfar och farmor) som fick 6 barn och så har vi blivit så här många. Farfar och farmor skulle velat vara med - dom älskade att hålla kalas!

Idag håller maken och jag på med pack-bestyr. I morgon bitti ska vi dra iväg till Grekland för en vecka. Det bestämdes hastigt och lustigt i förra veckan. Ser verkligen fram emot det - möjligen med en liten fundering, för mitt knä har börjat krångla. Det är alldeles svullet och jag kan inte böja det eller stödja på det. Så vandring och simning som jag tänkte mig, när vi bokade, det kanske jag kommer att få vara väldigt återhållsam med. Men som en av mina kusiner sa igår; -Det är inte så dumt att sitta på en solstol och dricka vin! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar