torsdag 29 april 2021

Nu ska vi fira vårens ankomst!


Den här låten blev nästan en plåga för 2 år sedan, men jag älskade den, och gick ofta och nynnade eller visslade på den.  Fick dessutom veta att det är Uppsalakillar som står bakom den.  Min frissa bor granne med ett par av dom i Gottsundagipen, pojkar som bodde hemma hos föräldrarna och höll på med musik och så plötsligt fick dom en riktig hit!

Att den kom upp i mitt huvud just idag, beror på att jag köpt Aperol och Prosecco och imorgon, på Valborgsmässoafton tänker blanda Aperol Spritz. Det är ju inte riktigt samma sak som Cava Aperol, men nästan. Och jag ska väl inte spela den här låten i högtalarna, det få väl lov att bli Vintern Rasat Ut eller något annat vårlikt. Perfekt att skåla in vårens ankomst med!!
Inte sedan julafton har vi samlat hela familjen, men om allt går i lås så ska det bli av imorgon kväll. Jag är ledig och ska åka och handla och förbereda för att grilla hamburgare och göra ett litet valborgsmässobål ute i trädgården. Äldsta dottern. pojkvännen och bulldoggen kommer från Insjön på eftermiddagen och de andra tre med familjer dyker upp lite senare. 
Det ska bli så roligt!
Så nu tar jag långhelg och återkommer söndag kväll!
Glad vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar