onsdag 14 april 2021

Det är bra att vara lite spontan emellanåt!

Ta en titt på bilderna här nedan!
Visst andas det sommar?! 
Visst kan man nästan höra svalornas svirrläten när dom störtdyker mellan husen på gården?!
Visst kan man nästan känna den ljuvliga doften av rosor i kvällningen?!

'



 Detta är Pensionat Haga som jag hittade när jag började dagen med att ligga och leta boende på Öland.

Just den här lilla pärlan ligger i Persnäs socken, tre mil norr om Borgholm. Här har jag nu bokat boende och hyrt en cykel i sommar en knapp vecka. Det blev väldigt spontant!
Upprinnelsen var i går, när jag gick ut och kollade statusen för min flygvoucher från SAS och den inställda Norgeresan vid sista april i fjol. Till Norge vet man inte när man kan ta sig.  Det fanns ingen möjlighet att förlänga vouchern eller byta den mot pengar och nu skulle den snart gå ut. Så då fanns bara alternativet kvar att efterskänka pengarna eller helt enkelt använda dom. Jag valde det senare, och det känns bra. Särskilt hoppfullt just nu, i återhämtningen efter covid. Nu har jag något trevligt att se fram emot. Imorgon ska jag återgå till jobbet.

Jag tror det är bra att vara lite impulsiv och spontan emellanåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar