torsdag 1 april 2021

Firande med förhinder

Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Jo det är ingen vanlig dag, för det är Ingrid och Halshos födelsedag, Hurra, Hurra, Hurra!


Det här var förstås några år sedan, men en riktigt vårfin bild är det!


Den här bilden togs i somras, på vår gemensamma semestervecka i Ramundsberget.

Så mycket glädje som dessa två människor gett mig genom åren. Dottern har jag ju levt med i 26 år, pojkvännen har jag känt i snart 6 år. 
I morse fick dom uppvaktning på sängkanten!
Sen var det meningen att vi skulle haft familjemiddag med premiärgrill.
Det var bara det att i natt har maken legat och hostat sig igenom så gott som varenda minut. T om så pass att han ringde återbud till jobbet i morse, och det hör inte till vanligheterna. 
Själv kände jag mig "pollensnuvig", men vid frukosten hävdades att jag lät förkyld på rösten. Sen började jag känna att jag fick lite ont i halsen och hade huvudvärk. 
Det var bara att ställa in och ringa återbud till middagsgästerna. 
Jag plockade bort iläggs-skivorna på bordet och dukade om.
Det blev en mindre middag för fyra.
Jag tyckte faktiskt inte ens att maten smakade särskilt gott.
Nu har vi fått tid för Covid-test på påskaftons förmiddag.
Vi får väl se hur detta artar sig......

Det bidde ett födelsedagsfirande med förhinder!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar