fredag 6 mars 2020

Rimfrost och dimslöjor...

... bjöd landskapet på i morse, när jag cyklade till jobbet. Det blev som balsam för mitt trötta huvud! Jag hade vaknat klockan 3 och tankarna började snurra på jobbrelaterade problem. Vet så väl att det är helt galet att tänka på sådant på nätterna, men ibland finns det bara en massa saker i huvudet och då kan det tugga igång. Somnade nog in tillslut men sov oroligt och drömde om skolan, lektioner, mejl, föräldrakontakter och barn som mår dåligt, så när alarmet gick 06.15 var jag så vansinnigt trött.

Men fokus på sagolandskapet den korta stund det tar att cykla till jobbet, så kändes det bättre sen!

Och så är det ju fredag! Jag har badat och ska laga gomiddag. I morgon bitti åker vi till Borås för att umgås med dottern.

Dagens "Tacksam för" blev det här fånget med tulpaner, som en kollega överräckte tillsammans med ett gulligt kort där det stod; Du är en fantastisk kollega! Trevlig helg!
Gissa om jag blev glad!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar