tisdag 3 mars 2020

Margatisdags!


Jag hittade på ett nytt ord idag! Känner mig väldigt nöjd med det ordet, som gav en anledning till att dricka en Margarita på en vanlig tisdag!
Fast egentligen var det inte en helt vanlig tisdag, för jag fick anledning att fira en vän som fyllt 65 år. Vi har inte setts sedan i somras, så vi hade en del "att ta igen". Hade bokat bord på restaurang Lillys, i mina gamla "hemkvarter". Jag bodde på Skolgatan 31 till 1973, så jag var med när det sköts på restaurang Profeten, (som denna restaurang hette på den tiden), när skjutningar fortfarande var något ovanligt! Ack ja, tiderna förändras.
Liksom Margaritasarna. Den här var vansinnigt god, gjord på ChiliTequila! 


Dagens "Tacksam för", är nog ändå min morgon. Börjar en timme senare på tisdagar. Går upp vanlig tid. Gör min rygg-gymnastik. Sätter på Nils Landgrens trombon-musik. Äter min gröt och läser tidningen. Dricker te. Stickar några varv. Klär mig för stavgång runt Kvarnbolund 4 km. Duschar. Gör mig iordning. Dricker en dubbel espresso.
SEN, är jag redo att cykla till jobbet.
En perfekt start på dagen!!

Men nu är det sovdags. I morgon kväll blir det nya drinkar. Dags för AW på 7 Flaskor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar