lördag 21 mars 2020

Nu får vi resa på låtsas!


I dessa tider är det omöjligt att planera in resor man vill göra. Ingen av oss vet något om framtiden, det är en ytterst märklig situation.
Men i tankarna kan man alltid resa!
 Och man kan fixa till så att det känns som att man är på plats dit man vill resa!
Ikväll är vi i Frankrike!
Jag har en Coq au Vin som puttrar på spisen.
Jag har en flaska Cremant på kylning och ska strax förbereda en Chevré Chaud.
I kylskåpet står en Mousse au chocolat och väntar!
Tre flaskor Bourgogne-vin står på luftning och jag har hittat franska spellistor på Spotify!


En liten smula tänker jag; "ska man ha dåligt samvete för att man bjuder hem gäster"??
Men gästerna är tillfrågade om dom törs komma. Vi är alla kärnfriska. Vad kan gå fel?


Vi har tro!

Nu ska jag ta en dusch, byta till klänning och spruta lite Chanel bakom öronen!
Bon soir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar