fredag 20 mars 2020

Bra start på helgen!

Tänk så fascinerande det är med gruppdynamik! Att en del grupper blir så röriga och högljudda, andra så lugna och lågmälda. Och att bara en eller två personer kan påverka en grupp i ena eller andra riktningen. Vad beror det på, hur är det möjligt?!
Mina fredagar slutar med en grupp som är både rörig och högljudd, faktiskt den grupp på hela veckan som är värst av alla. Jag är helt slut och tömd på energi när dom lämnat klassrummet och det blivit tomt och tyst. Då liksom bara sitter jag där och stirrar tomt framför mig en stund, innan jag kan samla ihop mig och åka hem. Och tro mig, jag har försökt att på alla möjliga sätt för att förändra och få arbetsro, men inget verkar hjälpa. Jag är bara glad när lektionen är över och jag har en helg att se fram emot!

Och idag blev det en fredag med "extra allt"!!! Dagens "tacksam för" är dottern och pojkvännen som för det första storstädat hela huset! Det doftade gott av rengöringsmedel i hela huset, det var helt dammfritt och skinande rent. Det var pyntat med en jättebukett tulpaner på köksbordet. OCH det bjöds en trerätters lyxmiddag! Medan maten lagades kunde jag lägga mig i badet med en god bok. Dessutom blev det inte vilken middag som helst! Vi firade vårdagjämningen och newroz så det blev premiärgrill ute i trädgården. Visserligen visade termometern minus 3 grader, men vad gjorde det? Inne i vardagsrummet var det varmt och ombonat med massor av stearinljus. Vi hade en lång sittning med mat, prat, skratt och kortspel hela kvällen lång!
Bra start på helgen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar