måndag 9 mars 2020

Alltid hungrig på vår

Min lärarstudent ska på intervju för en tjänst och hon är så spänd och förväntansfull. Jag kommer ihåg när jag själv var sådär "hungrig", när jag hade så många idéer som jag ville förverkliga. När jag såg fram emot att få ett eget klassrum och egna grupper att ansvara för. Det har gått över kan jag säga, jag är inte hungrig längre, mer övermätt.
Hoppas verkligen att jag får som jag vill till hösten, och kan gå ner lite i tjänst så att jag får en lektionsfri dag i veckan. Dom har börjat jobba med tjänstefördelningen, så det är bara att vänta och se.

Dagens "Tacksam för" är känslan när jag kl 17 klev ut på skolgården. Den låg öde, solen stod fortfarande relativt högt på himlen, skolgården var inte sopad, men fri från is och snö, det doftade svagt av mylla OCH en koltrast sjöng så den vackra sången studsade mellan skolbyggnaderna. SÅ vackert och hoppingivande. Som en vårhälsning och föraning om vad som komma skall! Vårkänslor kommer jag alltid att känna hunger för!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar