tisdag 10 mars 2020

Exklusiva disktrasor!


Nu har jag disktrasor, så det lär räcka min livstid ut!
Jag satte ju upp en lin-väv i kypert och vävde disktrasor, det var ruskigt tråkigt, och jag kommer aldrig att göra om det. Varptrådarna gick sönder och själva vävningen var enahanda och långtråkig.
Men nu har jag en hög med "exklusiva" disktrasor i hel-linne, t om handspunnet inslag. Jag sydde kanter med overlock-maskin idag så nu är det klart. Miljövänliga är dom också, kan tvättas om och om igen och när dom en gång i tiden blir utslitna, så kan man slänga dom i komposten!

Dagens "Tacksam för" måste vara den stunden efter jobbet när jag kom hem och bryggde dagens första kopp kaffe, tog fram en hembakad chokladcookie, tände ett ljus och bara satt och njöt vid mitt köksbord.Ensam och i tystnad. Verkligen njöt! Hade inte hunnit dricka något kaffe vid lunch som jag brukar, så den här var efterlängtad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar