måndag 30 mars 2020

Räknar ner!


Hur är det ens möjligt, att en enda timme kan göra så stor skillnad??
I morse när alarmet gick kände jag mig exakt så som Snobben ser ut på bilden ovan!
Att sedan vinden blåst isande kall och snön farit i luften från och till under dagen, har väl inte direkt skänkt mer ork och energi, men nu har jag tagit mig igenom den här måndagen, och det är fyra dagar kvar till påsklovet. Så vi biter ihop och jobbar på. Hörde ryktas att vi skulle få möjlighet att jobba under påsklovet, för att få tid att lägga ut mer undervisning på nätet. Istället skulle vi kunna kompenseras under studiedagarna i juni, efter skolavslutningen. Nej tack, säger jag. Inte en susning att jag skulle kunna tänka mig jobba nästa vecka. Jag längtar efter den ledigheten nu!
Räknar ner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar